6. osztály
Ezen az évfolyamon a tanulóknak 2 foglalkozást szerveztünk, de voltak, akik a német foglalkozásokon is kódoltak.
1. foglalkozás:
Célja:
- blokkprogramozás gyakorlása
- algoritmikus gondolkodás fejlesztése
- Microbit használatának gyakorlása
- szociális kompetencia fejlesztése
- együttműködési készség fejlesztése
- segítókészség
- kreativitás
A foglalkozáson a tanulók önszerveződő csoportokban Klacsákné Tóth Ágota Hadd fusson a kígyó code.org kihívásával foglalkoztak. A munkát természetesen megelőzte egy beszélgetés a feladat lényegéről, megoldási módjáról. Voltak olyan csoportok, ahol a tanulók nagyon jól tudtak dolgozni, itt igazából facilitátori szerepet töltött be a pedagógus. Voltak olyan csoportok, ahol a tagok nagyon sok segítséget igényeltek.

2. foglalkozás:
Célja:
- blokkprogramozás gyakorlása
- robotok programozása
- szociális kompetencia fejlesztése
- algoritmikus gondolkodás fejlesztése
- együttműködési készség fejlesztése
- vitakészség fejlesztése
Ezt a foglalkozást egy egyszerű labirintus építésével kezdtük, amin a tanulóknak egy-egy robotot kellett átvezetni. Ehhez az önszerveződő csoportok választhattak a robotok közül: Edison, Ozobot, Microbit-tel vezérelt Maqueen autó,.
Érdekes volt látni, hogy néhány csoportnál beosztották a feladatokat, volt, aki a programozást végezte, míg mások teszteltek, hibát javítottak. Más csoportoknál mindenki segített a programozásban, majd mindenki figyelte a tesztelést.
A Maqueen autóval dolgozó csoport nagyon ügyesen dolgozott, ők még a Microbit-re smiley-t is tettek.